Linkbuilding skal fremgå af Googles søgeresultater

Forbrugerombudsmanden mener at hjemmesider med kommerciel linkbuilding også skal sørge for, at det fremgår tydeligt af søgeresultater på Google, hvis de leder ind til tekster med en kommerciel hensigt.

ePrivacy update

Sneste udkast til en ePrivacy-regulering af 6 marts til en ny ePrivacy-regulering indeholder elementer, der gør det muligt for førsteparter at anvende legitim interesse, dog ikke til profilering eller til at dele data med tredjeparter, og det forudsætter skærpede tiltag ift konsekvensvurderinger og evt forhåndsinddragelse af tilsyn. Meldingerne fra Bryssel er imidlertid, at der ikke er bred opbakning fra medlemsstaterne, der af nogle lande opfattes for erhvervsvenligt mens brancheorganisationerne fremhæver, at forslaget ikke er vidtgående nok ift at afstemme GDPR og ePrivacy-reglerne til hinanden.

IAB Europe Virtual Programmatic Day

Webinar: Europe’s next must-attend programmatic event is returning on 28th April. It’s one of the largest virtual events in the programmatic industry, with global leaders and experts coming together to discuss and debate the hottest topics!

Tidsplan for opdatering til TCF 2.0

Gennem første halvår af 2020 vil markedet gradvist skifte til TCF 2.0. Udgivere skal forvente, at CMP’er vil opdatere i perioden april til juni.