Seneste nyheder fra IAB

Branchesamarbejde blev lanceret på årets Digital Advertising-konference
IAB Danmark slog i torsdags dørene op for foreningens flagskibs-event ‘Digital Advertising 2024’. Engagement og innovation kendetegnede dagen med oplæg og debatter, og IAB Danmark lancerede et helt nyt brancheinitiativ, der skal styrke medier som attraktive annonceplatforme.

Survey: Attitudes to Programmatic Advertising
I løbet af det sidste årti har IAB Europe samlet værdifulde indsigter fra brancheledere, der håndterer store mængder af reklameudbud og -efterspørgsel i hele Europa. I år ønsker de at udvide vores forståelse ved at indsamle endnu mere feedback fra fagfolk.

TCF v 2.2: Special Purpose 3
TCF-arbejdsgrupperne udviklet et nyt “Special Purpose 3”, der har til formål at lette, hvordan TCF-deltagere etablerer et lovgrundlag for behandling af brugernes privatlivsvalg.

Ny rapport ude! Åben op for indflydelsen af Generative AI fra IAB Europe & Microsoft Advertsing
Fra blot at være et buzzord til at være reel forretning er Generativ AI vokset i popularitet i løbet af de sidste 12 måneder. Men hvor meget bruger professionelle digitale reklamefagfolk AI i deres daglige arbejdsliv, og hvordan kan det understøtte væksten i vores industri?

IAB Europe har udgivet nye guidelines for DSA
IAB Europe har udgivet implementeringsretningslinjer for EU’s Digital Services Act (DSA) med henblik på at hjælpe online platforme med at overholde lovens krav om gennemsigtighed i brugerinformation.

Webinar | 10 Future Forces Shaping our Industry with Daniel Knapp
IAB Europe inviterer til webinar, hvor Daniel Knapp vil komme med hans forudsigelser for 2024.