Om IAB Danmark

IAB står for Interactive Advertising Bureau og blev etableret i USA i 1996. Det er en global organisation med nationale afdelinger, der beskæftiger sig med alle aspekter af digital annoncering herunder teknik, standarder, analyse og lovgivning. 

I Danmark er den nationale IAB organiseret under Danske Medier med formålet om at udvikle harmoniserede standarder og vejledninger. Vi arbejder for, at den samfundsmæssige værdi af digital annoncering er dokumenteret og anerkendt blandt myndigheder, forbrugere og kommercielle markedsaktører.

Formålet er at udvikle og lette samhandel med digital annoncering samt at juridiske rammebetingelser tager hensyn til den digitale annoncesektors særlige behov i Danmark og internationalt.

The IAB is an international association that represents the digital advertising industry. It was founded in 1996 and is headquartered in New York City. The IAB’s mission is to support the growth of the digital advertising industry by providing education, research, and advocacy on behalf of its members.

The IAB has national divisions in many countries, including the United States, Canada, Australia, France, Germany, the United Kingdom, and many others. In Denmark, the national IAB is organized under the Danish Media Association. 

The national divisions of the IAB work to promote industry standards, provide research and insights, and advocate for the interests of their members. They also offer education and training programs to help professionals in the digital advertising industry stay up-to-date on the latest trends and technologies.

En del af et stærkt netværk
IAB Danmark varetager den digitale annoncebranches interesser og er en del af den førende verdensomspændende organisation på området.

Der er ca. 260 medlemmer i Danmark og 5.500 på europæisk plan inden for digitale medier, bureauer, annoncører og serviceleverandører, der samarbejder omkring udvikling, uddannelse, inspiration, faglige og sociale og arrangementer, hvor der dyrkes gode relationer til branchekolleger, kunder og leverandører i Danmark og internationalt.

Events om online annoncering
Medlemmer har adgang til alle events i Danske Medier og IAB Danmark til medlemspris. Hvert år afholder vi en række arrangementer om relevant lovgivning i form af seminarer, webinarer og konferencer som f.eks. vores årlige internationale konference Digital Advertising

Public affairs
Politisk interessevaretagelse er et centralt fokusområde for IAB. I Danmark mødes vi med løbende med folketingsmedlemmer, ministerier, styrelser og andre interesseorganisationer og på EU-niveau har vi et dygtigt team etableret i Bruxelles. Vi søger altid at inddrage vores medlemmer så meget som muligt i dialogen med politikere og embedsfolk.

Rådgivning
Som medlem har man adgang til vores specialiserede fagjurister og konsulenter for råd og vejledning. Man er altid velkommen til helt uformelt at vende et spørgsmål eller en overvejelse via mail eller telefon. Alle henvendelser bliver behandlet fortroligt.

Kontingentsatser
Mindre virksomheder: kr. 15.000, mellemstore: kr. 27.500 og store: kr. 55.200.

Det er også muligt at tegne et reduceret medlemskab til kr. 10.000, hvor man imidlertid ikke kan nyde fordel af medlemsrabatter til events eller trække på vores rådgivning, men man vil selvfølgelig få gavn af vores løbende medlemsinformation og kunne søge optagelse som vendor i IAB Europe TCF.

Er der noget du savner?
Foreningen søger altid at stille de services til rådighed, som vores medlemmer efterspørger. Hvis du synes, at der mangler en guideline, en standard, et event, et tiltag eller bare opmærksomhed omkring et område i branchen for digital annoncering, som ikke findes i forvejen, så hører vi gerne om det. Vi er altid klar på at overveje nye tiltag.

Vil du vide mere?

Du er meget velkommen til at kontakte os på mail@danskemedier.dk med spørgsmål eller en uforpligtende samtale om, hvad IAB Danmark kan hjælpe jeres virksomhed med.