Ny rapport ude! Åben op for indflydelsen af Generative AI fra IAB Europe & Microsoft Advertsing
Fra blot at være et buzzord til at være reel forretning er Generativ AI vokset i popularitet i løbet af de sidste 12 måneder. Men hvor meget bruger professionelle digitale reklamefagfolk AI i deres daglige arbejdsliv, og hvordan det understøtte væksten i vores industri?
Vores nye forskningsrapport, ‘Understanding the Adoption and Application of AI in Digital Advertising‘, giver værdifulde indblik i den hurtige vedtagelse, forskelligartede anvendelser og presserende uddannelsesmæssige behov omkring Gen AI.
Nogle centrale resultater er:
-Hurtigt adoption: 91% af respondenterne bruger allerede eller eksperimenterer med Gen AI.
-Strategisk investering: 41% har dedikerede budgetter til Gen AI-eksperimenterer, mens halvdelen aktivt opkvalificerer deres teams.
-Indholdsskabelsesrevolution: Over to tredjedele bruger Gen AI til indholdsskabelse, mens halvdelen aktivt opkvalificerer deres teams.
Gen AI har potentiale til at revolutionere digital reklame ved at automatisere opgaver, personalisere indhold og drive datadrevne beslutninger. Er du klar til at tilføje det til din strategi og hjælpe med at drive dens vækst?