Ny formand for IAB Danmark's Advisory Board

Thomas Lue Lytzen, annoncedirektør hos Ekstra Bladet, er ny formand for IAB Danmark’s Advisory Board! Thomas tager teten i et nyt, spændende initiativ for at tiltrække digitale annoncører til traditionelle danske medier.

Thomas Lue Lytzen, der til dagligt er annoncedirektør hos Ekstra Bladet, er blevet udnævnt som ny formand for IAB Danmarks Advisory Board. I sin nye rolle skal han stå i spidsen for et spændende initiativ, der har til formål at styrke samarbejdet mellem digitale annoncører og traditionelle danske medier. Initiativet, der blev præsenteret på Digital Advertising 2024, inviterer både medier, annoncører og mediebureauer til at komme med idéer og forslag til nye produkter og løsninger, der kan gøre det mere attraktivt at annoncere på danske medier fremfor sociale medier som Facebook og Instagram.

Forhåbningen er, at branchen i fællesskab kan udvikle reelle løsninger, som gør det både nemmere og mere effektfuldt for annoncører at vælge danske medier

Han opfordrer alle parter til at deltage i den åbne idéudvikling, som forventes at munde ud i en workshop eller et seminar, hvor konkrete løsninger kan drøftes.

Initiativet er stadig i sin opstartsfase, men ambitionen er klar: at skabe en stærkere forbindelse mellem annoncører og traditionelle medier, så de digitale annoncekroner i højere grad bliver på de danske platforme.

Kontakt:

Marianne Bugge Zederkof
Vice adm. direktør i Danske Medier
Direktør i Danske Medier Research

mbz@danskemedier.dk
+45 2076 5099