
Vejledning om Opmærksomhed i Digital Markedsføring
Reklame er intet uden et opmærksomt publikum. Dog bliver det i stigende grad svært at fange denne opmærksomhed, da forbrugerne dagligt bliver udsat for tusindvis af reklamer. For at imødekomme denne udfordring har IAB Europe, den europæiske forening for den digitale marketing- og reklamebranche, udgivet en ny vejledning om opmærksomhed i digital markedsføring. Vejledningen sigter mod at give en introduktion til emnet og skabe en bredere branchedebat om, hvordan måling af opmærksomhed bør udvikle sig i de kommende år.
Digitale marketingfolk står over for udfordringer, der truer med at forstyrre eksisterende reklamemålinger, herunder målgruppefragmentering, eksplosionen af nye kreativitetsmodeller og udfasningen af tredjeparts tracking-cookies. Samtidig står reklameindustrien over for pres for at tilpasse sig mere bæredygtige praksisser for at bidrage til reduktionen af drivhusgasemissioner. Som et resultat søger mange annoncører efter nye tilgangsmåder til måling for at sikre bedre forretningsresultater og mindske spild, hvilket har ført til udvikling af værktøjer og metoder til måling af opmærksomhed.
Denne vejledning om opmærksomhed i digital markedsføring giver en oversigt over, hvad opmærksomhed er inden for digital annoncering, og hvorfor måling af opmærksomhed vækker interesse nu.
Attention is one of the most asked-about metrics by our clients, this guide by IAB Europe is a great starting point for any brands looking for next-generation metrics that correlate to the outcomes they care about most.
Vejledningen blev skrevet af 19 interessenter fra IAB Europes Brand Advertising-komité, herunder DoubleVerify, Microsoft, GroupM, Kantar, FreeWheel, Scibids, ShowHeros, Teads, Eskimi, PubMatic, Verve Group, Xaxis, Viznet and Vidmob. IAB Europe also worked with The Attention Council to ensure cross industry collaboration and harmonisation.