Over 500 leverandører inkl Google og 70 CMPer klar til TCF v2

Transparency & Consent Framework (TCF) v2.0. tæller pt 518 leverandører, herunder Adobe, Google, GroupM, Magnite, The Ozone Project, Trade Desk og Xandr samt 70 Consent Management Platforms (CMPer).

“TCF v2.0 bringer standarden til det næste niveau med hensyn til gennemsigtighed, valg, udgiverkontrol over databehandling til reklame og indholdspersonalisering og samarbejde på tværs af sektorer. Vi satte et mål på 500 leverandører for at give markedet tilliden til, at v2.0 ville være fuldt integreret i vores økosystem inden den 15. august. Vi har brugt det sidste år på at yde support og vejledning til CMP’er, udgivere og leverandører og er sikre på, at vi har en robust standard, der kan fortsætte med at udvikle sig i takt med EU-domstolens retspraksis og håndhævelse af reglere,” udtaler Townsend Feehan, adm. direktør for IAB Europe.

Chetna Bindra, Google Senior Product Manager, brugertillid og privatliv: ”Vi er glade for at lancere Googles integration i TCF v2.0 i tråd med overgangen fra v1.1 fra IAB Europe. Dette markerer det vellykkede samarbejde på tværs af vores branche for standarder, der kombinerer både brugervenlighed og interoperabilitet og vil give brugerne større kontrol over, hvordan deres data bruges, samt give udgivere større fleksibilitet til at arbejde med en række af teknologipartnere. ”

Registrering til TCF v2.0 er åben for alle leverandører og CMP’er: Besøg https://iabeurope.eu/join-the-tcf/

For mere information, kontakt venligst:

Helen Mussard, IAB Europe (mussard@iabeurope.eu / +44 7399 919 594)